Ministarstvo saobraćaja i pomorstva (MSP) Crne Gore krajem marta usvojit će izmjene i dopune Pravilnika o tehničkim zahtjevima za vozila koja se uvoze ili prvi stavljaju na tržište, a kojim će u ovoj zemlji biti zabranjen uvoz vozila starijih od 15 godina.
Primjena ove mjere počet će od 1. jula ove godine i bit će zabranjen uvoz vozila “Euro 4”, minimalni standard za uvoz postat će “Euro 5”, kojem pripadaju vozila proizvedena od 2009. do 2013. godine, piše Fena pozivajući se na portal Vijesti.
Crna Gora trenutno ima ograničenja da uvozni novi automobili moraju ispunjavati “Euro 6”, a polovni “Euro 4” standard.
Iz MSP-a su naglasili da je cilj ove mjere obnavljanja voznog parka, te da se uvozno ograničenje ne odnosi na postojeća starija vozila na domaćim cestama, pa ona mogu prometovati dok god prolaze proces registracije.
Istaknuli su da je analiza koju su radili sa mašinskim fakultetom pokazala da je prosječna starosna vozila u Crnoj Gori oko 16 godina.
Iz MSP-a navode da su do 2020. veliki dio uvoza činila vozila stara od 12 do 15 godina, a do 60 posto. Ističu da se to u posljednje tri godine promijenilo, pa se sada bilježi pad uvoza “Euro 4” vozila na 35 posto, pri čemu se ta razlika prenijela u korist vozila standarda “Euro 6”.
Tokom prošle godine registrovano je 242,59 hiljada putničkih automobila.
Oko 9,5 posto ukupnog broja registriranih putničkih vozila koja su registrirana prošle godine proizvedena je tijekom 1990-ih godina. Njih je 22,85 hiljada, što znači da je svako deseto putničko vozilo proizvedeno u prošlom stoljeću.
“Eko-fond” je prošle godine plasirao subvencije građanima, privrednicima i javnom sektoru za električna i hibridna vozila u iznosu od 253,5 hilajda eura.
Izvor: Faktor