Zbog rasporeda i kategorije graničnih prijelaza: Bh. ekonomija trpi ogromne štete

Uprava za indirektno oporezivanje (UIO) BiH u ovoj godini planira izgradnju novih međunarodnih graničnih prijelaza u Uvcu, između BiH i Srbije, te Strmici, na granici BiH i Hrvatske.

 

Dva prijelaza

Planom investicija za 2024. godinu procijenjena vrijednost ova dva prijelaza iznosi milion maraka, po 500.000 KM za oba.

– Kad je u pitanju rekonstrukcija, u 2024. godini je planirano za međunarodni granični prijelaz Izačić, između BiH i Hrvatske, 500.000 KM. Za prijelaz Rača, između BiH i Srbije, 500.000 KM, za prijelaz Ustibar prema Srbiji 400.000 KM i za prijelaz Ripač, na granici BiH i Hrvatske, 300.000 KM. Planirano je da se izvrši i adaptacija objekata carinskih ispostava Bosanski Novi i Višegrad s planiranim ulaganjima od po 300.000 KM – kazao je za “Avaz” Ratko Kovačević, načelnik Odjela za komunikacije UIOBiH.

Uvjet planiranim ulaganjima je usvajanje budžeta institucija BiH za ovu godinu.

 

Satima čekaju

Šef Sektora za transport Vanjskotrgovinske komore BiH Zijad Sinanović kaže da BiH ima sistemski problem s rasporedom graničnih prijelaza, ali da je ovo pitanje aktuelno samo u ljetnim mjesecima i u vrijeme praznika, kada zastoji na granicama traju satima.

– Nejednaka je opterećenost i palijativna, privremena rješenja više ne predstavljaju rješenje. Gotovo 70 posto našeg izvoza usmjereno je prema zemljama EU i logično je da imamo preveliko opterećenje na sjeveru i sjeverozapadu. Šezdeset posto prelazaka teretnih vozila odvija se preko četiri granična prijelaza – Orašje, Šamac, Bosanski Brod i Bosanska Gradiška, od 15 kojih imamo – kaže Sinanović.

 

Gubici od 122 miliona eura

Dok bi, prema planovima UIOBiH, izgradnja jednog graničnog prijelaza koštala oko pola miliona maraka, gubici koje trenutno trpimo zbog stanja na granicama mnogo su veći. Po metodi koju je primijenila Privredna komora Hrvatske, VTK je uradila analizu štete.

– U 2022. godini 122 miliona eura smo izgubili zbog zadržavanja na 15 graničnih prijelaza, i to ako računamo minimalna zadržavanja od dva-tri sata, iako znamo da su ona mnogo duža – kaže Sinanović.

Facebook
Twitter
X
WhatsApp
Telegram
Email
Print