Građani Bosne i Hercegovine će u 2024. biti povezani avio linijama sa mnogim međunarodnim destinacijama, i to direktnim letovima, što nije bio slučaj ranijih godina.
Iskorak je napravio i mostarski aerodrom koji od polovine aprila uvodi direktnu liniju za Beograd. I drugi bh. aerodromi pripremaju se za ljetnu sezonu.
No, ko će u ovoj godini najviše profitirati? Stručnjaci tipuju na sarajevski, ali rekorde obara i banjalučki.
Uspostavljanjem direktne linije između Air Serbia i Aerodroma Mostar, uz nešto ranije potpisanu saradnju sa kompanijom SkyAlps, zaokružena je priča četvrtog haba.
Grad na Neretvi će, tako, od druge polovine aprila biti povezan sa Beogradom, Zagrebom, Minhenom, Barijem, Veronom i Rimom.
“Direktnih imamo šest destinacija, što je rekordno. Nikad nije bilo više od tri. Kada bi sad množili svaku od tri odnosno gdje možemo iz svih destinacija, to je preko 100 destinacija”, saopštio je direktor Zračne luke Mostar, Marko Đuzel.
Za početak, putnici će novu liniju na raspolaganju imati šest mjeseci, tri puta nedjeljno. Cijena karte u jednom smjeru iznosi 56 eura, dok 104 eura košta povratna.
Od hercegovačkog aerodroma očekuje se mnogo. Dvostruko više putnika u odnosu na kraj prošle godine kada je evidentirano više od 20 hiljada.
Isto tako, Mostar će imati direktnu linuju za Zagreb, koji je takošer bitna poveznica sa ostatkom svijeta.
“Mostar i Zagreb su tek sad počeli davati pozitivne brojke i nama je jako bitna. Tri puta sedmično su bili letovi do prošle godine i sada smo taj ugovor produžili. Popunjenost je do 50 posto i to nam je tokom zime prihvatljivo. Ali je Zagreb dobra destinacija preko koje se ide na druge destinacije. Prije osam mjeseci nismo imali nijednu redovnu liniju i ovo je uspjeh.”
Bilo je mnogo razloga zašto su avio kompanije izbjegavale Mostar
Kada je imenovan za vršitelja dužnosti aerodroma u Mostaru Marko Đuzel je zatekao loše stanje te je sa timom ljudi počeo rješavati probleme.
“Certificirali smo gorivo prema EASA evropskim standardima što je uvjet da se leti prema bilo kojem aerodromu, certificirali smo zimsku službu što je uvjet da zračna luka bude otvorena tokom cijele godine. Poslije toga u saradnji sa BHANSA, koja je naša velike podrška, krenulo se u njihov projekat redizajniranja procedura slijetanja na aerodrome s fokusom na Mostar.”
Nakon toga su predali certifikaciju Civilnom zrakoplovstvu BiH da se certificirajuo kao aerodrom prema EASA regulativi u cilju da budu drugi aerodrom poslije Sarajeva.
“To je samo jedan set onoga što smo pokrenuli. Cilj nam je da ne postoji nijedna stavka zašto neka kompanija ne želi, ili ne može da sleti na mostarski aerdorom.”
Mostar spada u jedan od komliciranijih aerodroma u Evropi i treba posobna obuka za slijetanje na aerodrom i to predstavlja jedan minus.
“To je zato što je aerodrom u blizini planina i komliciranono je bez posebne obuke sletjeti na aerodrom. Mi se nalazimo u području Dubrovnika i Splita koji imaju aerodrome. Međutim, ovo može biti jedan zdrav i stabilan aerodrom koji može sam sebe finansirati, što nam je cilj. Mi smo raspisivali javne pozive i kompanijama davali mnoge benfite što je rezultiralo time da tri kompanije imaju redovne letove u nadi da će i druge vidjeti te benefite pa će se možda i javiti.”
Sarajevo nudi nove destinacije i mnoštvo direktnih letova
Značaj je i novi let sa Međunarodnog aerodroma Sarajevo do Varšave. U okviru zimskog reda letenja koje je na snazi do kraja narednog mjeseca, putnicima je na raspolaganju 12 destinacija, no sva pažnja usmjerena je na pojačanje linija tokom ljetne sezone.
“Kompanija Ryanair uvodi šest destinacija i to Milano, Geteburg, London, Memingem, Brisel i Solun. Kompanija SunExpress uvodi dvije direktne linije za Antaliju i Izmir, a aviokompanija Aegean Airlines uvodi direktnu liniju ka Atini”, podsjetila je Belma Čureković, sa Međunarodnog aerodroma Sarajevo.
U zavisnosti od kompanije, kreiraju se i cijene, pa se, na primjer, od najmanje 75 eura može putovati sa tuzlanskog aerodroma. Redovni letovi odvijaju se u Njemačku, Dansku, Švedsku, Holandiju.
“Kada je riječ o Njemačkoj, može se letiti u Memingem, Dortmund, u Holandiji je Mastriht, u Švedskoj je Halmstad i Stokholm. Od danas bi trebalo da krene odjava u zimskom redu letenja, i da Istanbul po prvi put iz Tuzle”, naglasio je Dževad Halilčević, direktor Aerodroma Tuzla.
Do istih destinacija, uz Beograd, Bazel, Beč, Stokholm i Geteburg, može se i iz Banja Luke, dok će od ljetne sezone turistička ponuda biti obogaćena linijama za Brisel, Karlslue, Egipat, Grčku, Tursku i Tunis.
Od četiri bh. aerodroma, sarajevski će i u ovoj godini, prema prognozama stručnjaka, upisati najbolje rezultate i približiti se na gotovo dva miliona putnika.
“Govorimo o tome da bi Tuzla mogla da ima najviše 200 hiljada putnika. Računajte da je imala 600 hiljada, to je zapravo jako zanemariva i loša brojka. Banja Luka fino raste. Ima tri puta više putnika nego 2019. i najave za ovu godinu su jako dobre. Preći će pola miliona putnika”, istakao je stručnjak za civilnu avijaciju Alen Ščurić.
Forbes bh