Tako je zastupnica Edita Mazić (SDA) na jednoj od sjednica Zastupničkog doma Parlamenta Federacije Bosne i Hercegovine pitala nadležne u Federalnom zavodu za penzijsko i invalidsko osiuguranje “kako je moguće da pojedini građani čekaju i više od godinu dana na rješenje o penzionisanju”.

– Rok za rješavanje zahtjeva za penzije od trenutka kompletiranja dokumentacije, a prema Zakonu o upravnom postupku, jest od 30 do 60 dana. Međutim, građani se često žale i svjedoče da rok nije ispoštovan kako zakon nalaže. Bez obzira na to što osiguranici svoja prava ostvaruju od momenta kada se steknu uvjeti, pa i retroaktivno, nedopustivo je da nekada čekaju i više od godinu dana. Zašto se ne poštuje zakonski rok za rješavanje zahtjeva za penzije i da li postoje mjere nadzora nad istim – pitala je Mazić.

Zatražili smo pojašnjenje u Federalnom zavodu PIO.

– Ukoliko je dokumentacija koju stranka preda uredna, ukoliko je staž uredno plaćen, a podnosilac nema staža koji spada pod nadležnost nekog drugog nosioca osiguranja, predmet će biti riješen u zakonskom roku. Prekoračenje roka je uglavnom prouzročeno neurednom dokumentacijom ili se pak radi o podnositeljima koji imaju staž izvan Federacije, a to onda zahtijeva vrijeme čekanja na potvrde i druge dokumente od drugih nositelja osiguranja – rekao nam je Tomislav Kvesić, portparol Federalnog zavoda PIO.

Objasnio je da se pravo na penziju računa od datuma ispunjenja uvjeta.

– Kod ostvarivanja prava referentan je datum kada je osoba ispunila uvjete i pravo se ostvaruje od tog datuma, pod uvjetom da je zahtjev podnesen najkasnije tri mjeseca od trenutka ispunjenja uvjeta. Ukoliko je prošlo više od tri mjeseca od ispunjenja uvjeta, datum ostvarivanja prava računa se tri mjeseca unatrag od podnošenja zahtjeva.

Dakle, bez obzira na to kad će biti doneseno rješenje, korisnik koji ostvari pravo na penziju, dobit će zaostatke ili od datuma ispunjenja uvjeta ili tri mjeseca unatrag od datuma podnošenja zahtjeva – kazao je Kvesić.