Istraživanje online prodaje u BiH, zabilježen rast prometa za 57 posto

U razdoblju pandemije koronavirusa došlo je do ekspanzije online kanala prodaje te je zabilježen porast vrijednosti prometa od 312 posto, podaci su prvog i najvećeg istraživanju internetske prodaje u BiH, a koje je uradila eCommerc asocijacija u BiH.

Iz ovoga udruženja, koje je osnovano s ciljem da unaprijedi standarde e-commerce industrije u BiH, naglašavaju kako rast prometa online prodaje u našoj zemlji za 2022. godinu iznosi 57 posto u odnosu na 2021. godinu, a broj transakcija za isto razdoblje porastao je za 62 posto.

Građani koji kupuju online uglavnom su osobe između 26 i 45 godina, no zavidnu razinu znanja o sigurnoj upotrebi interneta, pokazala je mlađa populacija između 21 i 25 godina.

Izvršna direktorica eCommerce asocijacije u BiH Belma Agić u razgovoru za Fenu kaže kako u odnosu na druge zemlje u regiji i Europi, u BiH postoji još prostora za razvoj i unapređenje e-trgovine, što oni gledaju kao priliku za daljnji napredak.

ONLINE PLAĆANJA POSTALA SASTAVNI DIO FINANCIJSKE KULTURE BH. GRAĐANA​

U 2020. eCommerce sektor u BiH bilježio je značajan rast u prodaji online proizvoda i usluga, što je posljedica pandemije covid-19 i promjene navika potrošača, a taj trend je nastavljen u 2021. i u 2022. godini.

“Naši trgovci brzo su se prilagođavali novonastalim okolnostima, te je lansirano niz aplikacija i servisa za dostavu i isporuku, kao i ‘online only’ poduzetništava koji bilježe značajan rast. Trend rasta prometa u eCommerceu potvrdio je da su online plaćanja postala sastavni dio financijske kulture građana naše zemlje i da takva vrsta plaćanja ima stabilan rast i u budućnosti”, ocijenila je izvršna direktorica Asocijacije eCommerc u BiH.

Ono na čemu domaći zakonodavci moraju poraditi u budućnosti je zakonski okvir koji tretira ovaj oblik ekonomije.

“Iako trenutno ne posjedujemo adekvatnu legislativu i zakone koji reguliraju online trgovinu, BiH ima veliki broj aktivnih online trgovina, čiji vlasnici su u želji da prošire svoje ciljano tržište, aktivirali online kanal prodaje”, naglašava Agić.

Što se tiče tehnoloških rješenja koja se koriste u našoj zemlji tu, po njezinoj ocjeni, stojimo rame uz rame sa svjetskim standardima.

Rješenja za online naplatu koja se koriste  širom regije i Europe, jednako se učinkovito koriste i kod nas.

Pročitajte više na: https://www.akta.ba/vijesti/bih/160037/istrazivanje-online-prodaje-u-bih-zabiljezen-rast-prometa-za-57-posto

 

izvor: Fena / akta.ba

Facebook
Twitter
X
WhatsApp
Telegram
Email
Print