Vlasti od vozača u FBiH za eko test do novembra 2017. nezakonito naplatile više od 16 miliona KM

0
77

Prije skoro godinu dana ustanovljeno je kako poskupljenje eko testa prilikom tehničkog pregleda vozila u Federaciji BiH nije u skladu sa zakonom, ali nadležni još nisu kreirali nove cijene ili vratili stare, zbog čega su od vozača u većem bh. entitetu dosad nezakonito naplaćeni milioni KM.

Novi Pravilnik o ispitivanju ispušnih plinova motornih vozila u FBiH primjenjuje se od januara 2017. godine. Tako vozači u Federaciji BiH već 11 mjeseci umjesto 5 KM, eko test plaćaju 22,32 ili 36 KM, zavisno od motora vozila.

Do kraja oktobra ove godine u FBiH je registrirano 645.698 vozila, dok su vozači podnijeli 966.744 zahtjeva za registraciju, podaci su Agencije za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka BiH (IDDEEA). Stoga su vlasti do kraja oktobra 2017. od vozača u FBiH nezakonito naplatile više od 16 miliona KM. Gdje je ovaj novac završio, niko ne zna. Inače, novac od naplate eko testa u najvećem procentu usmjerava se stanicama za tehnički pregled vozila te stručnim institucijama i u budžete entiteta.

Radna grupa, sastavljena od predstavnika Ministarstva komunikacija i prometa BiH, u aprilu je trebala kreirati prijedlog novih cijena tehničkog pregleda vozila te usvojiti novi cjenovnik do juna. Međutim, zbog godišnjih odmora, kako nam je tada rekao seketar u Ministarstvu komunikacija i prometa BiH Igor Pejić, predstavnici radne grupe nisu se sastajali baš često. Nakon toga, u razgovoru za Klix.ba, obećali su u julu sačiniti novi cjenovnik tehničkog pregleda vozila, ali ni to se nije desilo.

Sudeći prema odgovoru koji smo dobili, krivac za sve je federalni ministar prometa i komunikacija Denis Lasić koji je odgovoran i za nezakonito povećanje cijena eko testa.

“Radna grupa za izradu Pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o tehničkim pregledima vozila još nije usaglasila jedinstven stav po pitanju ovih izmjena jer, između ostalog, Federalno ministarstvo prometa i komunikacija još nije dostavilo svoje mišljenje na prijedlog teksta Pravilnika koji je usaglašavan na nivou radne grupe. Uobičajena praksa bila je da se u pripremi podzakonskih akata tekst Pravilnika još jednom dostavi nadležnim organima na usaglašavanje, nakon čega je predviđeno da se Pravilnik postavi na web stranici u postupku e-konsultacija, odnosno javne rasprave”, kazali su nam iz Ministarstva komunikacija i prometa BiH.

Iako samo državno ministarstvo prometa i komunikacija može vršiti izmjene i dopune vezane za redovni tehnički pregled vozila, uključujući i eko test, nadležnim u ovoj instituciji naizgled su vezane ruke kada se radi o obustavi plaćanja nezakonito povećanih cijena eko testa u FBiH.

“Plaćanje EKO testova je ustanovljeno na temelju pravilnika koji je donio federalni ministar i samo taj ministar, Vlada FBiH ili eventualno neki nadležni sud mogu pravilnik staviti van snage”, naglasili su iz Ministarstva komunikacija i prometa BiH.

Više puta u ovoj godini pitali smo nadležne da li će formiranje novih cjenovnika podrazumijevati i povrat novca vozačima u FBiH koji su plaćali eko test po višoj cijeni, ali nikada nismo dobili odgovor.

Podsjećamo, cijene tehničkog pregleda vozila u BiH, uključujući i eko test, regulirane su Pravilnikom o tehničkim pregledima vozila koji samo državni ministar prometa i komunikacija Ismir Jusko može mijenjati i dopunjavati. Federalni ministar prometa i komunikacija Denis Lasić donio je prošle godine Pravilnik o povećanju cijena eko testa u ovom bh. entitetu i to pozivajući se na Zakon o cestovnom prijevozu FBiH. Jusko i Lasić su na sastanku u martu ove godine ustanovili kako povećanje cijena eko testa nije usklađeno sa zakonom te su naglasili potrebu donošenja jedinstvenog cjenovnika, ali nezakoniti Pravilnik je na snazi već 11 mjeseci u FBiH.

izvor: klix.ba